czwartek, 21 listopada 2013

#Prologue.



                Stara latarnia oświetlała opustoszałą ulicę. Chłopak był sam. Objął się, energicznie rozmasowując zziębnięte ramiona. Mokra bluza przykleiła się do jego ciała, niczym druga skóra. Schował dłonie w kieszeniach, lecz był to raczej odruch, niż chęć ogrzania się. Ruszył przed siebie szybkim krokiem, jednak po chwili zwolnił. Nigdzie mu się nie spieszyło. Nie wiedział gdzie iść.
                Pojedyncze krople wody zwiastowały nadejście kolejnej ulewy. Naciągnął głębiej kaptur na głowę, szykując się na deszcz. Bał się. Miał dziwne przeczucie, że zaraz zdarzy się coś okropnego, ale w żaden sposób nie potrafił tego logicznie wyjaśnić. Chciał uciec, schować się, ale coś mu nie pozwalało. Poczuł na sobie spojrzenie. Rozejrzał się dookoła, lecz nie dostrzegł niczego podejrzanego: po obu stronach uliczki stały liczne sklepy, zamknięte już o tak późnej porze.
                Latarnia zamigotała i zgasła z cichym sykiem. Już jedynie księżyc oświetlał mu drogę, swoją bladą poświatą. Uderzył go słodkawy zapach, którego nie potrafił zidentyfikować. Przyjrzał się jednej witrynie sklepowej i mógł przysiąc, że coś się tam poruszyło. Kierowany odruchem, podszedł bliżej i przykucnął przed samą szybą. Jego palce natrafiły tylko na kamienie śliskie od mchu. Pokręcił głową, jakby nie wierząc w to, co robi, i wstał. Najprawdopodobniej miał pierwsze objawy hipotermii, więc wzrok mógł płatać mu figle. Przetarł oczy dłońmi zaciśniętymi w pięści, zostawiając na twarzy błotniste ślady. Uśmiechnął się jak szaleniec, zwrócił głowę ku górze i wpatrywał się w niebo. Nie miał pojęcia co tam robił, ani dlaczego nie leży w ciepłym łóżku. W tamtym momencie to nie było istotne. Czuł, że musi odegrać fragment scenariusza swojego życia i odejść. Nie chciał tego. Miał wrażenie, że to nie skończy się niczym dobrym, ale postanowił to zignorować. Uszczypnął zdrętwiałą od zimna dłoń i nic nie poczuł. Więc musiał to być sen. Okropny, parszywy koszmar. Jeden z tych, po których budził się zalany zimnym potem, z przyspieszonym oddechem. Rozluźnił każdy mięsień swojego ciała, szykując się na najgorsze.
                Kątem oka dostrzegł sylwetkę, przemykającą wzdłuż rynsztoku. Odskoczył jak oparzony i znów dał się nabrać swojej chorej wyobraźni, bo jak inaczej to wytłumaczyć? Zmarszczył brwi i z impetem wpadł na postać, zagradzającą mu drogę. Spojrzał szeroko otwartymi oczami, nie dowierzając. W tamtym momencie strach w pełni zawładnął jego ciałem. Chciał krzyczeć, ale miał ściśnięte gardło. Przeczuwał to od początku, lecz dopiero wtedy to do niego dotarło.
                Mężczyzna uniósł dłoń, a spod obszernej szaty wystawał nóż. Rozciągnął usta w szyderczym uśmiechu i uniósł narzędzie na wysokość klatki piersiowej chłopaka. Pogroził mu palcem jak matka, która przyłapała swoje dzieci na kradzieży słodyczy i wbił ostrze po samą nasadę, przebijając jego serce.
                Chłopak wydał z siebie zduszony okrzyk, a jego oczy zaszły mgłą. Osunął się powoli na ziemię, z twarzą zastygłą w wyrazie zdziwienia. Cień jeszcze kilka minut stał nad jego znieruchomiałym ciałem, patrząc jak kurczy się w sobie. Po siedmiu minutach gałki oczne zmarłego zapadły się w głąb czaszki. Wyglądał krucho i niepewnie. Gdyby nie szkarłatna plama, rozciągająca się na jego bluzie, można byłoby uznać, że śpi.
                Postać odeszła, pozostawiając narzędzie zbrodni obok ciała. Tamta noc była symboliczna. Zwiastowała powrót Cieni Śmierci.


68 komentarzy:

  1. Ahahdbhdhxb wspaniale się zapowiada! Już chcę kolejny xx @Domixon

    OdpowiedzUsuń
  2. ale faajnie jest! Tak mrocznie i w ogóle. Jak z jakiejś książki fantasy XDD
    HORCRUX życzy weny na dalsze tak samo świetne jak ten prolog rozdziały.
    xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochanie, to jest świetne! Podejrzewam o kim jest to opowiadanie, ale nie będę się wychylać, żeby nie zepsuć niespodzianki innym ;D
    Pisz szybko kolejny rozdział, bo chcę się dowiedzieć czy mam rację czy nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jezu to jest świetnie, trzyma w napięciu i nie wiem jezu jestem taka podekscytowana!
    Piszesz zajebiście, szkoda, że skończyłam przygodę z tamtym blogiem, ale ten też na pewno będzie świetny fuhvbidufhbv
    @larrymyhero

    OdpowiedzUsuń
  5. OMG OMG nie mogę się doczekać
    @YouAreMy_Bigos

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny, zresztą jak zawsze. Ten blog będzie inny niż wszystkie. Czuję to w kościach. Trzyma w napięciu. Pisz 1 rozdział. Ja chcę wiedzieć co dalej. I co to za gościu.

    Pozdrowionka.
    C.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaaaaa... Super początek, czekam na pierwszy rozdział <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest genialny. :) Czekam na 1 roździał!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny ;D
    informuj mnie ;)
    @Hazza_OMFG

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie się zapowiada *-* czekam na pierwszy rozdział ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę niesamowity, czyta się lekko i bardzo łatwo. Przeczytane przeze mnie jednym tchem, uwielbiam takie blogi, a z tego co widzę będzie fantasy. Ale radziłabym zwrócić uwagę na interpunkcję, bo sama jestem słaba, a jeżeli już ja zwróciłam uwagę to ojoj :) ale poza tym nie mam zastrzeżeń, wręcz przeciwnie, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczery komentarz z anonka ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudoo *o* Nie mogę się doczekać kolejnych rozdziałów ^.^
    @Calinoir_Ismae :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow. Przyznaję, że jestem pod wrażeniem. Prolog napisany w dokładnie takim stylu jaki lubię. Na dodatek styl pisania też jest bardzo dobry. Zdecydowanie jeden z lepszych prologów jakie ostatnio miałam okazję przeczytać. Mam nadzieję, że kolejne rozdziały będą równie dobre. Informuj mnie proszę gdy coś się pojawi.
    Powodzenia w kontynuowaniu.

    @Freak_Panda

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie zapowiada sie mega. Czekam na kolejne xx
    @ImACactus

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne *.* nie mogę się doczekac nastepnego xx
    @LifeLovexx

    OdpowiedzUsuń
  17. WOW.
    To jest po prostu nieziemskie! Dawno nie czytałam czegoś tak dobrego, naprawdę. Od dzisiaj jesteś moim guru. Amen. ♥
    @AStawicka

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow!! Genialne, czułam się tak jakbym tam była i to widziała...Piszesz genialnie ;* czekam na nn :)) xx @Mika69_1D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniale się zapowiada. Dosłownie brak słów opisujących co czuję po przeczytaniu tego rozdziału. Zaskoczył mnie na prawdę. Nie spodziewałam się czegoś takiego.
    Pozdrawiam i czekam na pierwszy rozdział. xx
    @TANCZ_DZIWKO

    OdpowiedzUsuń
  20. Loca, czegoś tys się nacpala? Nieważne, ważne jest to że prolog jest absolutnie fantastyczny! Ach, ten mrok śmierc i sny, to to ja lubie. Pisz kochana, ma tego blog chyba zagladne Częściej<3

    OdpowiedzUsuń
  21. Super!!!!!!!!!!!!!! Lubie takie mroczne czytadła. Czekam na 1 rozdział mam nadzieje,że w tym samym stylu:) Proszę informuj mnie na bieżąco .
    @69_kaska

    OdpowiedzUsuń
  22. genialne!! na pewno tu wrócę.
    @swaggiemasta

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki początek! O matko! :O *O*
    Z niecierpliwością czekam na kolejny!

    Informuj mnie :) @Domi_Badstuber

    OdpowiedzUsuń
  24. O mój boże! To jest genialne, po prostu przeczytałam jednym tchem. Twoje opisy są lepsze od opisów wprawionych w swoich fachu pisarzy. Masz ogromny talent. A jak go zabił, ja chcę już przeczytać kolejną część. Jestem naprawdę szczęśliwa, że znalazłam Twój blog, opowiadanie zapowiada się ciekawie i jeszcze do tego Twój cudowny styl pisania. <3 Nic dodać, nic ująć, jeśli możesz informuj mnie o nowych rozdziałach. Dziękuję za to, że mogłam to przeczytać <3 @skipakamyboy

    OdpowiedzUsuń
  25. zapowiada się cudownie :3

    OdpowiedzUsuń
  26. Zajebisty prolog, co prawda z małymi usterkami, ale przy tak świetnym wstępie są one prawie niezauważalne, dlatego dałabym Ci 9.5/10
    Masz w sobie ogromny potencjał, z chęcią będę śledziła Twoje dalsze poczynania.
    Powodzenia w pisaniu, dużo weny życzę! ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Podoba mi się twój styl pisania, twój opis wszystkiego co bohater czuje. Piszesz ogólnie prostym językiem, ale to nawet lepiej się czyta, bo jak znowu jest taki staroświecki czy coś to aż nudno, ale to jest boskie. Lubię takie opowiadania. :) Zapowiada się ciekawie, czekam na pierwszy rozdział. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Genialne! Zapowiada się świetnie. Bardzo podoba mi się Twój styl pisania. Czekam na następny ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. ciekawe, będę wchodzic żeby zobaczyc czy dałaś już rozdział *.*

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo fajnie się zapowiada,na pewno będę czytać dalsze części,ponieważ zaciekawiło mnie to niezmiernie! na pewno nie będzie to opowiadanie jak wszystkie inny o bardzo podobnej fabule,ale bardzo oryginalne. czekam z niecierpliwością na pierwszy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  31. fhjsfsdrgfhjdgfdj cudowne kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  32. AAKDJSFHJDSHGJSHFJFHJ, genialny.
    Świetnie się czyta, bardzo podobają mi się Twoje opisy. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Proszę, wstaw szybciutko rozdział 1, bo nie mogę się doczekać.

    Kissses, @youakalife Xx

    OdpowiedzUsuń
  33. Straszy ale fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapowiada się bardzo ciekawie x
    Masz OGROMNY talent. Widać to po sposobie stylu pisania. To sprawia, że chce się czytać więcej, więcej, więcej ;)
    Z niecierpliwością czekam na pierwszy rozdział x

    @luvbiiebah

    OdpowiedzUsuń
  35. O matko!!!!!!!! Ale mnie zaintrygowałaś tym rozdziałem. Ja chce więcej! Ciekawi mnie kim jest główny bohater i jak potoczy się jego dalszy los więc informuj mnie na tt jeśli możesz :) Super super i jeszcze raz super. Pozdrawiam @Caroline_2000pl

    OdpowiedzUsuń
  36. To jest fantastyczne. Piszesz cudownie *.* nie mogę się doczekać pierwszego rozdziału to jest zcbjfdchjkbzvdfjspybdfgjvxzsweryuoncg.
    P.S. mam nadzieje że mogę liczyć na powiadomienia?
    @nikaaa_69

    OdpowiedzUsuń
  37. Jedno słowo: Cudo!!! Zresztą już ci pisałem xD Chcem więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Już czekam na następną część. Będę mieć co czytać, no i przede wszystkim kocham opowiadania w takim klimacie <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny prolog. Nigdy nie widziałam tak świetnie napisanego prologu, naprawdę ! :)
    Czekam na dalsze części ;* <3

    OdpowiedzUsuń
  40. cudowne!! faktycznie zupełnie inne od innych opowiadań i już sie nie moge doczekać pierwszego rozdziału x @drewxrecovery

    OdpowiedzUsuń
  41. To jest fdsfdhsgfdsgshfhsdfghsgsdfksgsdfhgs ^^ @ilysm_xo

    OdpowiedzUsuń
  42. omg omg omg kdkpsnpdlr *.* @berry_bluexo <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Ciekawy wstęp ;)
    Czekam

    OdpowiedzUsuń
  44. Podoba mi sie :D
    Ciekawe co bd dalej... Haha nastepny prosze :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajne! Bardzo mi się podoba. Mogłabyś mnie informować o kolejnych rozdziałach? <3
    @PattyS_x

    OdpowiedzUsuń
  46. To bylo naprawde genialne ! Trzyma w napieciu bardzo mi sie podoba. Czekam na rozdzial 1 zycze weny <3 / lojumeow

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie mam słów....prolog genialny.Bardzo mnie zaintrygował...czekam z niecierpliwością na pierwszy rozdział !
    ily,
    heavy x

    OdpowiedzUsuń
  48. WOW. BOSKIE! CZEKAM NA NEXTA! ;3

    OdpowiedzUsuń
  49. No to mnie zaciekawiłaś :) brawo, czekam na rozdział. :> powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  50. Proloż jest super, jak już ci na gg pisałam :) Jestem ciekawa jak ta historia się rozkręci i, cóż, powodzenia! Ale błagam zmień muzykę w tle, bo można ogłuchnąć :/

    OdpowiedzUsuń
  51. kurwa, aż mną trzepie.. informuj mnie o nextach na tt @luvmycuteboy

    OdpowiedzUsuń
  52. Piszesz z łatwością i to widać. Masz ładny i przystępny styl i ciekawy pomysł. Na pewno warto tutaj zaglądać i czytać :)
    @TheBiebsSwag1

    OdpowiedzUsuń
  53. Prolog świetny! Na ogół nie czytam opowiadań o takiej tematyce, ale tutaj na pewno zostanę na dłużej. Z niecierpliwością czekam na następne rozdziały. :)
    Pozdrawiam, @lullaby720 xx

    OdpowiedzUsuń
  54. Super prolog:)
    Nie czytam blogów o takiej tematyce, ale ty mnie do siebie przekonałaś i będę śledzić tą historie, mam nadzieję, że do końca. Czekam na nowy rozdział.
    Pozdrawiam!
    ~Salvio

    OdpowiedzUsuń
  55. nfgkcfnxyj *-* swietny.

    OdpowiedzUsuń
  56. świetny! ;) @ibelieveyou_06

    OdpowiedzUsuń
  57. piszesz świetnie! wciągająco xxx

    OdpowiedzUsuń
  58. brzmi jak jakaś książka, dobrze się czyta, świetnie napisane, teraz tylko trzeba czekać na kolejny rozdział :D życzę weny x ~@guywithdimples

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny prolog! Czekam na rozdział! @tekstynazgaszen

    OdpowiedzUsuń
  60. Cudowny prolog, taki... Wzbudzający dreszcze, naprawde dobrze napisany. Czekam na pierwszy rozdział.

    OdpowiedzUsuń
  61. Świetny :) Czekam na 1 rozdział ;d

    OdpowiedzUsuń
  62. Zapowiada się ciekawie. Nie mogę doczekać się pierwszego rozdziału :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ciekawe :D zapowiada się świetne opowiadanie

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

.